Actes du Congrès de l’ACL 2023 2023 CLA conference proceedings
Les articles publiés dans ces actes ont été présentés lors du congrès annuel de l’Association canadienne de linguistique qui s’est tenu à l’Université York, 31 mai au 2 juin 2023. Certaines des communications présentées n’ont pas été soumises par les auteures et les auteurs.
Rédactrice : Simone Diana Zamarlik
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Les droits d’auteur demeurent la propriété des auteures et des auteurs.
ISSN 0027-9633
The papers in these proceedings were presented at the annual conference of the Canadian Linguistic Association held at York University from May 31 to June 2, 2023. Not all papers given at the conference were submitted.
Editor: Simone Diana Zamarlik
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Copyrights remain with the authors.
ISSN 0027-9633
Table des matières Table of Contents
- The grammaticalization of alienable possession in Makkan Arabic Umm Al-Qura University
- Multilingualism in the linguistic landscape of Ibadan, Nigeria University of Ibadan & Simon Fraser University
- Phonetic convergence of gender nonconforming individuals University of Toronto
- The semantics of at DET time and their role in discourse coherence University of Toronto
- Here’s an analysis: Malagasy presentatives 1University of Western Ontario; 2Université d’Antananarivo; 3McGill University
- Postverbal subjects in Romance as non-topics and not foci: Insights from Camuno University of Utah
- Propriétés aspectuelles des nominalisateurs du français University of Toronto
- On the differential use of subtypes of English clefts in dialogue 1Simon Fraser University; 2Istanbul Sabahattin Zaim University; 3Modena–Reggio Emilia; 4California State University, Fullerton; 5Lancaster University
- Maintenance of Canadian English near the American border McGill University
- Reference to singular kinds in Germanic and Romance University of Toronto
- Grammatical values as label alignment Western University
- /ʁ/ lengthening consonants created equal in Québec French? 1Indiana University; 2University of Alberta
- « So » … fait que… le français québécois vernaculaire se diversifie-t-il ? Une étude sociolinguistique de l’alternance entre fait que et « so » dans le corpus « RapKeb21 » Université de Sherbrooke
- The prosody of Montevideo Spanish: An intonational, rhythmic and tempo description University of Toronto
- VOT analysis of L1 and L2 speakers of Itza’: Preliminary results University of Toronto
- A raising account of llevar + TIME in Spanish University of Calgary
- Re-evaluating the role of duration in Laurentian French high vowel laxing Indiana University
- Kanien’kéha noun incorporation: A dichotomous analysis University of Toronto
- Acquisition phonologique, morphologique et syntaxique chez les enfants d’âge préscolaire : Une réévaluation du role du SSE en milieu africain York University
- The acquisition of the ba-construction in Mandarin Chinese: A study of heritage speakers and second language learners University of Saskatchewan
- A new syntactic analysis of Mandarin sentence-final particles University of Calgary
- Asking questions in context: An elicitation study of the choice of question forms in Mandarin Chinese conversation Simon Fraser University
- Premodal how in Mandarin, Taiwanese Southern Min, and Changshanese University of British Columbia & National Taiwan Normal University